Monday, February 27, 2012

LOD: L'Oreal Endless Lipstick in Timeless Tawny

Monday freaking! Yep, it's that time of the week. But right now, I'm kinda taking a break.  But mostly it's because I am currently experiencing a mental block. I'm kinda figuring out how to end my piece of work. So while I sort that out in the backs of my head, lemme show you this piece of work instead.


 
For today, I'm trying out a new lipstick. It's a browny nude with sparkles, coming from L'Oreal's Endless Lipstick line.  This line from the brand promises to deliver a "long wear" of lip color that would last for hours. So far, it lasts on me for a good 4 hours. And even when I keep sipping from my water bottle, I notice that there's still more left on my lips.

For a long wearing lipstick, it doesn't dry out my lips at all - which is always a good plus.  It glides on smoothly on the lips upon application, too.



However, what I don't dig is the smell and taste.  At first, it smells sorta like baby powder, and then it becomes a strong scent of some kinda chemicals.  I can still actually smell it from my lips right now. It's not really yucky, but I wish they could do away with the scent.

Oh, this is part of the makeup gifts which I got from the US. I think I have four shades of this, and this is the first one I tried on.  So far, only the shade is working for me. It's a nude that doesn't wash me out.

Ok, that's it for today. Gotta go back to work now!


1 comment:

  1. I'd love to see it on your lips! I get what you mean about the taste and smell.

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog!